Ważne: Strona "strefamasazu.pl" wykorzystuje pliki cookies!

W ramach strony internetowej "strefamasazu.pl" stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w sposób przystosowany do indywidualnych wymagań odbiorców. Dalsze korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na Twoim urządzeniu. W dowolnym momencie możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Więcej szczegółów znajdziesz w "Polityce prywatności". Dowiedz się więcej

Rozumiem i akceptuje
najwięcej witaminy

O dobroczynnym wpływie warzyw i owoców na organizm, witaminach i minerałach w nich zawartych, słyszał każdy – od mam, babć, dietetyków czy naukowców. O tym, że zazwyczaj najzdrowsze z nich nie należą do najsmaczniejszych zdążyliśmy przekonać się już na własnej skórze 😉 Co ciekawe...

znalezienie rankingu najkorzystniejszych produktów roślinnych nie należy wcale do najłatwiejszych zadań. Opierając się na dostępnych materiałach postanowiliśmy podzielić się naszymi „znaleziskami”.

Rzeżucha, boćwina i kapusta pekińska

Jennifer Di Noia z William Paterson University w Wayne (USA) stworzyła listę 47 owoców i warzyw, które poddała analizie i określiła zawartość składników odżywczych w nich zawartych. Wskazała, że rośliny znajdujące się u góry listy dostarczają największej ilości składników odżywczych na kalorię. Najwięcej pozycji w pierwszej dziesiątce zajęły warzywa liściaste oraz krzyżowe. Znalazły się wśród nich: rzeżucha, kapusta pekińska, burak liściowy, boćwina, szpinak, cykoria, sałata, pietruszka, sałata rzymska i jarmuż. Najgorzej wypadły: maliny, mandarynki, żurawina, czosnek, cebula i jagody.

Nietrwałe witaminy

„Najkorzystniejsze warzywa” z listy dr Noia są pełne witamin z grupy B, C i K, żelaza, niacyny, kwasu foliowego i ryboflawiny. Specjaliści zaznaczają, że te składniki odżywcze chronią ludzi przed nowotworami i chorobami serca. Warto przypomnieć, że wszystkie owoce i warzywa spożywane na surowo dostarczają organizmowi 100% składników odżywczych, a poddawane obróbce termicznej tracą część witamin i minerałów. Jeśli jednak przygotowywane są w wodzie niedoprowadzanej do wrzenia - odsetek strat jest niewielki.

O warzywach i owocach inaczej

Dzięki liście sporządzonej przez doktor Noia, jej zdaniem, konsumenci będą mogli skupić się na zapotrzebowaniu energetycznym. Dowiedzą się, w jaki sposób dostarczyć niezbędne składniki wraz z pokarmem. Oczywiście myśląc o zdrowym odżywianiu, warto wprowadzać do diety różnorodne pokarmy, owoce i warzywa posiadające prozdrowotne właściwości, takie jak awokado dobroczynnie wpływające na pracę serca, banany, po spożyciu których rzadko występują alergie, przez co można podawać je niemowlętom czy dynie stymulujące układ krwionośny i trawienny. Ważne jest to, by korzystać z dobrodziejstw natury nie tylko dla „smaku”, ale i w sposób świadomy – dla zdrowia.

Zachęcamy do przejrzenia poniższych linków i wypowiadania się w komentarzach na naszym profilu Facebook „Nedo – Fotele Masujące”.

 

Źródła:

1.       http://natemat.pl/109805,specjalisci-podpowiadaja-ktore-warzywa-sa-najzdrowsze

2.       http://fundacjawybieramzdrowie.pl/?page_id=587

3.       https://www.cdc.gov/pcd/issues/2014/13_0390.htm

 

 

 

Skontaktuj się z nami

Infolinia: 58 888 20 89

Godziny otwarcia:
Poniedziałek-Piątek 8-16

 

Tematy bloga

Zdrowie Relaks Wiedza

Polityka Cookies
 Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2017 NEDO