Ważne: Strona "strefamasazu.pl" wykorzystuje pliki cookies!

W ramach strony internetowej "strefamasazu.pl" stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w sposób przystosowany do indywidualnych wymagań odbiorców. Dalsze korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane na Twoim urządzeniu. W dowolnym momencie możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Więcej szczegółów znajdziesz w "Polityce prywatności". Dowiedz się więcej

Rozumiem i akceptuje
Jak się odżywiać? Sezon na owoce i warzywa

Lato to najlepszy w roku sezon na świeże owoce i warzywa. Jeśli spożywamy je rozsądnie i z umiarem, chronią i wzmacniają nasz organizm. Sezonowe produkty to gwarancja ochrony przeciwko chorobom serca, udarom mózgu, nowotworom, nadciśnieniu tętniczemu, astmie, cukrzycy czy chorobom zapalnym.

 Owoce i warzywa najlepiej spożywać surowe, świeże i nieprzetworzone.

Tylko wtedy zachowują większą część wartości odżywczych. Pamiętajmy też by jeść owoce umyte i, jeśli to możliwe, ze skórką, bo największe stężenie cennych składników działających m.in. przeciwzapalnie i blokujących procesy nowotworowe, znajduje się właśnie pod samą skórką roślin.

Eksperci uważają, że najzdrowsze owoce to jagody, borówki i jeżyny

Dlaczego? To bogate źródła antocyjanów, które poprawiają ukrwienie naczyń odżywiających siatkówkę oka. Łagodzą objawy zmęczenia oczu, np. u osób pracujących przed komputerem. Latem nie można przejść obojętnie także obok mali, które są skarbnicą witaminy C i E, zapobiegają niszczeniu organizmu przez wolne rodniki i obniżają ciśnienie krwi. Truskawki są bombą witaminy C i potasu. Działają oczyszczająco, odtruwają organizm, redukują jego zakwaszenie. Zaledwie 100 g truskawek wystarczy, aby pokryć dzienne zapotrzebowanie na witaminy i sole mineralne. Warto także kupować aronię lub pić z niej sok. Ten owoc obniża ciśnienie, łagodzi skutki chemio- i radioterapii, uwalnia organizm od toksyn, łagodzi dolegliwości trzustki i wątroby. Czarne porzeczki natomiast zawierają witaminy: E, H, B i A, wapń, żelazo, miedź, bor, cynk, mangan. Jabłko jest bogate w pektyny, które oczyszczają organizm z trucizn np. kobaltu, ołowiu, oraz w sole mineralne, witaminę C i żelazo, które zaś chronią przed anemią. Morele mają sporo żelaza, dodają blasku skórze i oczom. Winogrona, które są bogate w potas, mają dobry wpływ na układ krążenia i serce, podwyższają dobry cholesterol HDL, hamują utlenianie złego cholesterolu LDL, przeciwdziałając miażdżycy.

Latem nie zapominajmy także o pysznych warzywach

Warzywa pomagają utrzymać równowagę kwasowo-zasadową organizmu, mają dużo błonnika, który czyści jelita ze zbędnych toksyn, przyspiesza ich perystaltykę i zapobiega napadom głodu. Warzywa bogate w witaminę C to: papryka, chrzan, liście pietruszki, szpinak. Beta-karoten zawierają: jarmuż, marchew, dynia, kabaczek, brokuły. Ogromne źródło błonnika znajdziemy w bobie, kapuście, groszku, burakach i rzepie. Warzywa bogate w białko to: soja, kukurydza, brukselka, groszek zielony, kukurydza, jarmuż. Brokuły i jarmuż zawierają sulforafan, który ma działanie przeciwnowotworowe, przyspiesza eliminację z organizmu substancji toksycznych. Ma także działanie bakteriobójcze. Natomiast pomidory oraz czerwone owoce zawierają likopen - silny przeciwutleniacz, który zwalcza wolne rodniki, opóźnia procesy starzenia i działa w profilaktyce układu krążenia.

Skontaktuj się z nami

Infolinia: 58 888 20 89

Godziny otwarcia:
Poniedziałek-Piątek 8-16

 

Tematy bloga

Zdrowie Relaks Wiedza

Polityka Cookies
 Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2017 NEDO